Wie is Jessica? Who is Jessica

11 december 2022 - Ao Nang, Thailand

English below.

Wat leuk dat je er bent. Gezien ik het leuk vind om te schrijven en ik momenteel in Thailand,  Krabi woon ben ik een reislog begonnen.

Ik ben Jessica geboren 10 december 1985 te Rotterdam.

Hobby's: fotografie,  dieren (honden/katten), mediteren ( geestelijke gezondheid in balans brengen/houden), wandelen en zwemmen.

Droom: eigen meditatie app hebben/ veilige haven kunnen runnen voor de (zwerf) dieren (met mogelijkheden adoptie) en toch carrière maken op online gebied in mijn vakgebied. Basis is altijd nodig. 😉

Een boek schrijven.

Muziek: cafe da anatolia/techno/reggea

Eigenlijk kan ik van alle muziek genres genieten. Het is vaak ook moment gebonden voor mij en afhankelijk van hoe ik mij voel en in welke emotionele status mijn geest zich bevind.

Opgegroeid met ouders en zusje,  scheiding in tienerjaren,  ouders hertrouwen met nieuwe partners, samenwonen eerste echte partner,samenwonen 2de partner, en dan is het 2021, tijdelijk overal bij vrienden/familie wonen samen met mijn trouwe hondenvriend Thor. Op zich een redelijk bewogen leven, met daarnaast een leidinggevende kantoorbaan van 40uur (al werk je altijd meer).

En in 2018 kreeg ik de diagnose borstkanker triple negatief graad 3, dat zette wel even de wereld op ze kop. En eigenlijk toch ook niet. Ik zat in overlevingsmodus. Je stapt in een trein en bij de laatse halte stap je pas uit. Gelukkig had ik een fijne werkgever en kreeg ik alle ruimte. Ook heb ik veel aan vrienden en familie gehad. Al merk ik dat ik nu hier in Thailand veel meer stil sta en nog steeds dingen aan het verwerken ben. En zeker ook nog een weg in acceptatie moet zien te vinden.

Al mijn hele leven heb ik gewoond in Nederland, Rotterdam. De laatse maanden in Nederland heb ik gewoond bij vrienden/familie, mijn eertse tijdelijke huurwoning in Hendrik ido ambacht, mijn lieftallige Fiat Panda en hier en daar een huisje/kamer gehuurd.

Ook eind 2021 smoorverliefd geworden op een man en samen het zelfde doel voor ogen.

Eind juli 2022 dus met zijn 3 vertrokken naar Brussel om daar het vliegtuig naar Thailand te pakkken. Helaas waren de eerste keer niet alle papieren in orde van de hond Thor, waardoor de vlucht met een week verzet moest worden. Uiteindelijk vlogen wij op 5 augustus 2022 naar Bangkok, Thailand.

Voor mijn niet Nederlandse volgers hieronder in het Engels in iets andere schrijf stijl.

English:

Hello! good to have you on my journal.

A little introduction,

I always wanted to write a travel-blog or something alike for others to see, but never pushed it trough altough i kept a personal diary.

Now that i have made the decision to move to Thailand and travel a bit last august, i am now living in a beautifull house in Krabi and thought to myself this is the time. So here i go,

My name is Jessica and i was born on december 10th 1985 in Rotterdam, The Netherlands.

My hobbies are photography, animals(right now i’m helping the stray-dogs/cats here in Krabi), meditation to keep the mind in balance, hiking and swimming.

I have plenty of dreams, but a few that stands out are to be a creator of my own meditation app. From the music/sounds to the talking. Another one is to be able to create a save haven for the stray animals. Somewhere they feel save and get the propper medical attention and lets not forget, where they can eat daily. Altough i moved to Thailand, i’m not here to retire like many other. I hade a fruitfull career back home wich i could not proceed if i left the country, so i’m looking for ways online like a consultancy or something. I still haven’t figured that out so keep up for my next blog!

1. Petra:
    😘super
  2. Marianca:
    11 december 2022
    Leuk zeg, ik lees graag mee! ❤️
  3. Toos van Houwelingen:
    Goed geschreven
    Kijk vooruit en maak er wat van in dat mooie Thailand 👍😘
  4. Cindy:
    13 december 2022
    ❤️
  5. Nellie:
    8 januari 2023
    Lieve Jessica, ik ga zeker je verhalen lezen. Heel veel sterkte met de verwerking. Veel succes met schrijven. Geniet van het leven. 😘😘
  6. Carla en Peter Hol:
    8 januari 2023
    Lieve Jessica, wat schrijf je ontzettend goed, lees graag je verhalen. Sterkte met de verwerking, en geniet samen van alles daar in Thailand en met Thor.